Tegenwoordig zijn er meerdere aanbieders van zonne-/daglichtpanelen. Het belangrijkste verschil tussen daglicht panelen en zonnepanelen is de structuur van de cellen. Zo is een daglicht paneel ongeveer 10% duurder in aanschaf. Een daglichtpaneel geeft ook energie af als er geen zonlicht is. Dus een heldere dag is voldoende om toch uw camper accu?s op te laden. Toch zijn er in de huidige markt behoorlijke prijs- en kwaliteitsverschillen. Veel voorkomende verschillen:

  • De toplaag van het paneel. Hierop wordt vaak bezuinigd, door het toepassen van goedkoper kunststof of een dunne plaat gehard glas. Met als direct gevolg dat na een jaar of 5 het kunststof mat wit (en erg breekbaar) wordt waardoor het rendement snel af neemt.
  • De aansluitingen van het paneel. Bij een goed paneel worden hier standaard terug loop diodes geplaatst, die o.a. zorgen voor een hoog rendement en het koppellen van panelen mogelijk maakt.
  • De toegepaste montage steunen. Door het paneel met een paar hoekjes op het dak te schroeven, ben je veel goedkoper klaar dan dat er gebruik gemaakt wordt van vol kunststof steunen die het paneel echt dragen en beschermen. (Meer informatie op pagina "Montage daglichtpanelen")
  • Diameter aansluitkabels. Een makkelijke bezuiniging, echter wanneer het zonnig weer is zal energie verloren gaan door ¬†de weerstand die ontstaat in de bekabeling.
  • Een fatsoenlijke dak doorvoer wordt met een ms-polymeer kit waterdicht gemaakt. Natuurlijk werkt een silicone kit ook, echter over een paar jaar heeft u een probleem. En dan is de garantie periode natuurlijk al lang afgelopen. (Meer informatie op pagina "Dakdoorvoer & Bedrading" en op pagina "Verlijmen & Kitten")
Ook heeft u keuze uit laadregelaars. Vaak wordt er bij de aanschaf  van daglicht panelen er niet eens over gesproken. U krijgt er ?gratis? een laadregelaar bij. Zo?n goedkope laadregelaar kent slechts een enkel snel oplaadproces, met als gevolg dat bij een bezoek aan Spanje de huishoud accu zelfs kan gaan ?koken?. Een goede laadregelaar kan snelladen, normaalladen, druppelladen maar heeft ook een ?doe niets? stand voor als de accu al vol is. Daarbij komt dat er laadregelaars zijn die de overige capaciteit die van het daglichtpaneel afkomt gebruikt om de startaccu een goed op te laden. Natuurlijk begrijpt u ook dat zo?n uitgebreide laadregelaar niet ?gratis? bij daglicht panelen geleverd kan worden. (Meer informatie op pagina "Laadregelaars & problemen")