Nieuws
Categorie:
01-05-2019
Teleco satelliet ontvanger vindt Astra 23 / Astra 3 niet meer Tot 30-04-2019 vond de Teleco satelliet ontvanger Astra 23 / Astra 3 zonder problemen. Sinds 01-05-2019 blijft de satelliet ontvanger maar draaien.
Dit probleem is veroorzaakt door een frequentie wijziging op de satelliet Astra 23.
Als de Teleco besturings software de afgelopen 6 maanden is ge-update, dan is het belangrijk het zoek proces naar Astra 23 NIET te onderbreken. Dus ook niet onder tussen even naar andere zenders / satellieten opzoek gaan!!!
Na ongeveer 15 minuten zoeken, zal de Teleco automatisch opzoek gaan naar de tweede / reserve frequentie. Werkt deze nog, dan zal de Teleco melden dat die de satelliet gevonden heeft (dit zoeken kan dus 30 minuten duren) en kan u weer TV kijken. Als het systeem de satelliet niet kan vinden binnen +/- 30 minuten, zal de Teleco dat ook zelf melden. Dan is een software update nog de enige oplossing (mits er natuurlijk vrij zicht naar het zuiden was).

Wij beschikken over de juiste software (release datun 02-05-2019) en hardware om alle TeleSat, Teleco FlatSat Classic en Easy systemen te updaten. Natuurlijk is deze update voor een ieder die het systeem (dakunit en besturingskast) bij ons de afgelopen 3 jaar gekocht heeft gratis. Heeft u uw Teleco systeem elders gekocht dan brengen wij 35,- incl BTW in rekening voor de Teleco update, mits de Teleco besturingskast direct toegangkelijk is voor ons. Als wij eerst van alles moeten verbouwen voordat we bij de besturingskast kunnen, brengen wij u de extra benodigde werktijd in rekening.
In alle gevallen wel eerst even telefonische (0495-470020) een afspraak maken zodat we het kunnen inplannen.
01-05-2019
TeleSat satelliet ontvanger vindt Astra 23 / Astra 3 niet meer Tot 30-04-2019 vond de TeleSat satelliet ontvanger Astra 23 / Astra 3 zonder problemen. Sinds 01-05-2019 blijft de satelliet ontvanger maar draaien. Dit probleem is veroorzaakt door een frequentie wijziging op de satelliet Astra 23. Als de TeleSat besturings software de afgelopen 6 maanden is ge-update, dan is het belangrijk het zoek proces naar Astra 23 NIET te onderbreken. Dus ook niet onder tussen even naar andere zenders / satellieten opzoek gaan!!! Na ongeveer 15 minuten zoeken, zal de TeleSat automatisch opzoek gaan naar de tweede / reserve frequentie. Werkt deze nog, dan zal de TeleSat melden dat die de satelliet gevonden heeft (dit zoeken kan dus 30 minuten duren) en kan u weer TV kijken. Als het systeem de satelliet niet kan vinden binnen +/- 30 minuten, zal de TeleSat dat ook zelf melden. Dan is een software update nog de enige oplossing (mits er natuurlijk vrij zicht naar het zuiden was).

Wij beschikken over de juiste software (officieel beschikbaar vanaf 02-05-2019) en hardware om alle TeleSat, Teleco FlatSat Classic en Easy systemen te updaten. Natuurlijk is deze update voor een ieder die het systeem (dakunit en besturingskast) bij ons de afgelopen 3 jaar gekocht heeft gratis. Heeft u uw Teleco systeem elders gekocht dan brengen wij 35,- incl BTW in rekening voor de Teleco update, mits de Teleco besturingskast direct toegangkelijk is voor ons. Als wij eerst van alles moeten verbouwen voordat we bij de besturingskast kunnen, brengen wij u de extra benodigde werktijd in rekening.
In alle gevallen wel eerst even telefonische (0495-470020) een afspraak maken zodat we het kunnen inplannen.
01-05-2019
Alden satelliet ontvanger vindt Astra 23 / Astra 3 niet meer Tot 30-04-2019 vond de Alden satelliet ontvanger (met de SSC HD besturingskast) Astra 23 / Astra 3 zonder problemen. Sinds 01-05-2019 blijft de satelliet ontvanger maar draaien. Dit probleem is veroorzaakt door een frequentie wijziging op de satelliet Astra 23. De laatste officieele update (van 04-04-2019) zoals gecommuniceerd via Alden is NIET juist.

LET OP: dit betreft een specifieke serie Alden HD SSC besturingskasten.
Wij hebben uitgezocht wat we moeten aanpassen om de Alden HD SSC weer werkend te krijgen. Er vanuit gaand dat de rest van de installatie in orde is.
Wij brengen 35,- incl BTW in rekening voor die aanpassingen. Dit is exclusief extra werk zoals: zenderlijsten inlezen. Ook de Alden besturingskast moet direct toegangkelijk voor ons zijn. Als wij eerst van alles moeten verbouwen voordat we bij de besturingskast kunnen, brengen wij u de extra benodigde werktijd in rekening.

In alle gevallen wel eerst even telefonische (0495-470020) een afspraak maken zodat we het kunnen inplannen.
02-10-2018
Update Oyster HD europe ten Haaft heeft per 02-10-2018 een update voor de Oyster HD Europe uitgebracht. Dit zijn de systemen waarbij de Canal Digitaal kaart direct in de zware Oyster besturingskast wordt gedaan.

Wij beschikken over de juiste software om Oyster HD Europe te updaten. Voor het updaten brengen wij 35,00 incl BTW in rekening, mits de besturingskast direct toegangkelijk is voor ons. Als wij eerst van alles moeten verbouwen voordat we bij de besturingskast kunnen, brengen wij u de extra benodigde werktijd in rekening. In alle gevallen wel eerst even telefonische (0495-470020) een afspraak maken zodat we het kunnen inplannen, zodat u met een werkend systeem op vakantie gaat.
20-08-2018
Teleco en Joyne of Canal Digitaal Wij kunnen uw Teleco Flatsat Easy systeem aanpassen voor gebruik met Joine. Dit met behoudt / uitbereiding van satelliet ontvangst voor Canal Digitaal en u hoeft geen nieuw Teleco bedienpaneel te kopen.

Natuurlijk is deze update voor een ieder die het systeem (dakunit en besturingskast) bij ons de afgelopen 3 jaar gekocht heeft gratis. Heeft u uw Teleco systeem elders gekocht dan brengen wij 35,- incl BTW in rekening voor de Teleco update, mits de Teleco besturingskast direct toegangkelijk is voor ons. Als wij eerst van alles moeten verbouwen voordat we bij de besturingskast kunnen, brengen wij u de extra benodigde werktijd in rekening.

In alle gevallen wel eerst even telefonische (0495-470020) een afspraak maken zodat we het kunnen inplannen.
01-06-2018
Prijs wijziging Satenne R2 controller De oude Satenne R2 controllers krijgen Astra 3 niet gevonden. Altans, ze vinden vaak wel iets maar dat is niet Astra 3 maar Astra 2. We hebben een omruil systeem voor de oude nog werkende kastjes. De inruilprijs is per 01 juni 2018 gewijzigt naar 179,- euro. Dit is inclusief BTW maar exclusief montage en test kosten.

De nieuwe Satenne R2 kasjes zijn ook aangepast voor Joyne. Deze nieuwe kastjes zijn (als het goed is) in de toekomst door ons te programmeren. Dan hoeft u bij toekomstige wijzigingen alleen de software update kosten te betalen.
13-02-2018
Update voor Oyster vision beschikbaar ten Haaft heeft per 13-02-2018 een update voor de Oyster / Samy / Travel Sat / Caro Vision 2 en 3 uitgebracht. Dus maak op tijd een afspraak voor het updaten van uw satelliet ontvanger.
09-09-2016
Bevroren accu's

Veel accu's raken defect omdat ze niet voldoende opgeladen zijn.

Een accu die:
- 0% geladen is bevriest al bij -5 graden celcius
- 20% (12,2 volt) geladen is bevriest al bij -10 graden celcius
- 50% (12,4 volt) geladen is bevriest bij ongeveer -25 graden celcius

Deze informatie komt o.a. van Exide, een grote accu producent.
Meer informatie staat op: Accu's; 203. Accu's en onderhoud